TIP – Neem een momentje voor jezelf

Dit kan door op een rustige plek te gaan zitten, waar je even niet gestoord kan worden. Je gaat even goed zitten. Op een stoel of de grond.
Je zorgt ervoor dat je rug goed gesteund wordt, en je benen in kleermakerszit liggen of je voeten de grond lagen. Je zit op zo’n manier dat je niet afgeleid wordt door een wiebelende of verkeerde houding. Leg je handen op je benen.

Klaar voor de start?

Je haalt even goed een aantal keren heel diep adem. Je voel je misschien iets duizeliger worden of je voelt wat tintels komen, je ademt op een rustig tempo door. Je kijkt naar je omgeving. Waar ben ik. Je sluit je ogen. Je luistert naar de geluiden. Weet dat deze er mogen zijn. Je sluit de geluiden buiten en je gaat nu even voelen. Hoe voel je je nu. Voel je je blij? Voel je je uitgerust? Voel je je ontspannen? Voel je je boos? Voel je je verdrietig? Voel je je gefrusteerd? Weet dat het helemaal ok is dat je je zo voelt.

Volledig ontspannen

Nu gaan we ons volledig ontspannen. Ga met je gedachten langs alle delen van je lichaam en voel wat je voelt. Als je spanning voelt is dat ok. Je hoeft daar niet direct wat mee te doen. We beginnen met het hoofd. Ontspan je hoofd, ontspan je nek, ontspan je schouders, ontspan je armen, ontspan je handen, ontspan je bovenlichaam, ontspan je rug, ontspan je buik, ontspan je onderrug, ontspan je heupen, ontspan je bovenbenen, ontspan je onderbenen, ontspan je enkels, ontspan je voeten en laat vervolgens de spanning via je voeten naar de tenen uit je lichaam vloeien. Hoe voel je je nu? Meer ontspannen?

Tijd om weer rustig te ontwaken

Het is tijd om weer rustig te ontwaken. Beweeg je handen, je vingers een beetje, beweeg je voeten, je tenen, beweeg met je schouderbladen kleine ronde bewegingen, strek je benen, rek je bovenlichaam uit. Draai een beetje met je lichaam een paar keer heen en weer, zodat het weer wat losser komt te zitten. Draai je nek heel langzaam en heel voor zichtig van de ene naar de andere kant. Ga staan. Strek je armen hoog en wijd in de lucht en stel je open voor alle mooie en plezieren momenten en sluit de nare momenten lekker buiten.

Ik wens je een hele fijne en piekerloze dag!

Bekijk de video en heb je vragen? Stel ze gerust.

IlseSchoemaker.nl eet koekies

Deze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om de website goed te kunnen laten werken en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt.

Privacy policy | Sluit banner
Instellingen