Gebruik mini-pauzes

Headspace werkt perfect voor de start in de ochtend. Deze kun je als je wilt ook later op de dag inzetten.
Kijk naar de video Even tijd voor mezelf.

Mocht je dit niet willen dan zijn er nog een aantal mogelijkheden om in korte tijd veel rust te creëren in je hoofd. Je voelt zelf aan wanneer je deze nodig hebt.
Als je het (nog) lastig vindt om goed te luisteren naar je eigen lichaam dan kun je deze momenten ook inbouwen.

Welke momenten kunnen dit zijn:

Ieder uur 3 minuten bewust niets doen:

  • Dit kun je doen door op je plek naar 1 punt te kijken, zonder dat je ergens over nadenkt. Je zult zien dat veel inspiratie en energie oplevert.
  • Een kopje koffie of thee halen voor collega’s en ondertussen even naar buiten kijken. Je zult merken dat dat kopje koffie niet alleen de inwendige mens nuttigt. Je onderbreekt ook je standaard werkproces, je laat letterlijk los. Je hebt even positief contact met je collega’s en je krijgt weer energie en inspiratie om het vervolgtraject op te pakken.
  • Iedere dag tijdens of na de lunch naar een favoriet nummer luisteren. Hoe fijn is dat. Ondertussen geniet je en concentreer je je op hoe je je dan voelt. Je laat het werk even los. Je geniet en je zult merken dat je onderbewuste je eigenlijk heel veel te vertellen heeft.
  • Strek je ca. 2x per dag. Rek je uit en sla je armen wijd open. Je zult ervaren dat je je hiermee niet alleen meer ontspannenheid ervaart, maar je ook meer openstelt voor je omgeving.
  • Als je gestresst achter je bureau zit sluit je je ogen en richt je je aandacht op één specifiek lichaamsonderdeel en richt je je op je ademhaling.

Bekijk de video en heb je vragen? Stel ze gerust.